Fabergé
Fabergé to najbardziej kultowa marka jubilerska na świecie, która tworzy niezwykłą biżuterię, zegarki i przedmioty sztuki, a także precjoza na indywidualne zamówienie dla wymagającej, międzynarodowej klienteli. Firma powstała w 1842 roku, a gdy w 1885 roku Peter Carl Fabergé został oficjalnym złotnikiem dworu carskiego, Fabergé stało się synonimem najwyższej jakości sztuki jubilerskiej.
Dziś Fabergé czerpie inspirację ze swojej historycznej przeszłości, aby wejść w nową erę magicznych i wyjątkowych, a co najważniejsze unikatowych produktów dla współczesnych koneserów. Aktualnie te unikatowe kolekcje są dostępne w butiku Fabergé w Londynie i Houston, a także Harrods w Londynie oraz u innych ekskluzywnych międzynarodowych sprzedawców.
W 1882 roku Peter Carl Fabergé przejął firmę jubilerską swojego ojca i wraz z bratem Agathonem, przekształcił ją w międzynarodowy fenomen. Bracia postanowili stworzyć autorski projekt oparty na kolorowych kamieniach szlachetnych w połączeniu z wygasającą już sztuką emaliowania. Jednak największą sławę przyniosło im zamówienie z dworu Carskiego na Wielkanocne jaja. Po dziś dzień jaja Faberge uważane są za szczyt sztuki złotniczej, a niektóre z nich stanowią cenione eksponaty w muzeach i prywatnych kolekcjach. To właśnie ta formuła designu i rzemiosła sprawiły, że Fabergé nie można się oprzeć, a ich wyroby stały się jednymi z najchętniej kolekcjonowanych wyrobów jubilerskich, które stanowią też wyjątkowy i unikatowy prezent dla wysublimowanych klientów.
Podczas, gdy Peter Carl Fabergé był oficjalnym jubilerem rodziny cesarskiej, zaprojektował w sumie 50 jaj dla rodziny Romanowów. Dziś wiadomo, że przetrwały tylko 43 Imperialne Jaja, a 7 wciąż nie odnaleziono. Ostatnie Cesarskie Jajo odkryte zostało w 2014 roku w USA. Niezidentyfikowany mężczyzna, który powiedział, że jajko po prostu leży na jego kuchennym blacie, pierwotnie kupił je w sklepie z antykami na Środkowym Zachodzie. Nieświadomy jego wartości planował stopić je ze względu na złoto oraz diamenty i szafiry przymocowane do jego powierzchni. W 2012 roku, po tym jak jajko przez lata leżało na kuchennej ladzie, mężczyzna wyszukiwał w wyszukiwarce internetowej słowo „jajko” i nazwisko wypisane na przedmiocie „Vacheron Constantin”. Znalazł artykuł odnoszący się do zaginionego klejnotu. Mężczyzna natychmiast skontaktował się z ekspertem Fabergé i sprzedał jajko cesarzowej Marii Fiodorowny do prywatnego kolekcjonera za 33 miliony dolarów. Pierwotnie zaprojektowane przez Fabergé, jajko było wielkanocnym prezentem cesarza Aleksandra III dla cesarzowej Marii Fiodorowny w 1887 r.
Aktualnie kolekcja Heritage czerpie inspirację z oryginalnych, wysadzanych klejnotami arcydzieł Fabergé, uchwytując ich wyrafinowanie, bogactwo kulturowe i techniczną doskonałość. Tradycyjne i złożone techniki, takie jak delikatna sztuka emaliowania na gorąco, giloszowania i ręcznego grawerowania, składają się na charakterystyczne elementy tej bogatej kolekcji. Opalizująca gorąca emalia błyszczy na krzywiznach kultowych wisiorków z jajkami Fabergé, podczas gdy skomplikowane ażurowe wzory, przypominające fasety kamieni szlachetnych, zdobią je niczym talizman. Fabergé ukrywał zaskakujące niespodzianki w wisiorkach medalionu, które ucieleśniają filozofię artyzmu, kunsztu i pomysłowości Petera Carla Fabergé. Te charakterystyczne dla Fabergé techniki, aktualnie są reinterpretowane w celu uzyskania eleganckiego i nowoczesnego wyglądu.