Montblanc

Montblanc

Jako światowy lider w dziedzinie luksusowych akcesoriów, Montblanc działa od prawie wieku, dywersyfikując się w ciągu tych lat na inne obszary rynku dóbr luksusowych. Unikalne logo z białą gwiazdą na czubku każdego elementu i akcesoriów zapewnia, że ​​nazwa Montblanc jest łatwa do zidentyfikowania.

Montblanc - Jubiler Pluciński zdjęcie nr 4

Historia Montblanc rozpoczęła się w 1906 roku, kiedy berliński projektant August Eberstein, we współpracy z bankierem z Hamburga Alfredem Nehemias, opracował szereg prostych w użyciu piór wiecznych. Pióro simplicissimus to pióro z wbudowanym pojemnikiem na tusz. Nie minęło wiele czasu, gdy jego firmę przejęli trzej mężczyźni: Wilhelm Dziambor, Christian Lausen i Claus Johannes Voss. W 1908 roku firma ugruntowała swoją pozycję jako producent wysokiej klasy złota i piór wiecznych. W tym czasie firma nadal nosiła nazwę „Simplo Filler Pen Co.”, nawiązując do projektu pióra simplicissimus. Ich pióro Simplo odniosło wielki sukces dzięki pierwszemu projektowi o nazwie Rouge et Noir. 1909 był rokiem, w którym nazwa Montblanc wyszła na pierwszy plan, podobno podczas gry w karty. Znak towarowy Montblanc został zarejestrowany w 1910 roku, inspirowany był najwyższą górą Europy. Nazwa miała symbolizować wysoką wartość firmy i doskonałe europejskie rzemiosło. W 1913 roku emblemat firmy w postaci zaokrąglonej białej gwiazdy przedstawiającej ośnieżony szczyt Mont Blanc stał się oficjalnym logo marki Montblanc, obecnie ikony luksusu i klasy.

Kamieniem milowym w historii firmy stało się słynne pióro Meisterstück, które zostało wprowadzone na rynek w 1924 roku, a model pióra wiecznego 149 Montblanc wkrótce stał się ikoną stylu swoich czasów. Pod koniec lat dwudziestych Montblanc stał się marką międzynarodową, znaną w ponad 60 krajach. Część tego sukcesu można przypisać rewolucyjnym metodom reklamy a także poszerzeniu oferty od długopisów do wyrobów skórzanych. Które powstawały w warsztacie znajdującym się w pobliżu Offenbach. W 1929 r. na stalówce Meisterstück wygrawerowano „4810”, upamiętniając niejako wysokość Mont Blanc i od tego momentu grawerunek ten stał się nierozłącznym elementem wszystkich stalówek Meisterstück.

W 1935 r. ustanowiono dożywotnią gwarancję na Meisterstück, a Montblanc rozpoczął produkcję markowych skórzanych woreczków na długopisy, zeszytów i piórników. W połowie lat 40 fabryka Montblanc została odbudowana po zniszczeniach z II wojny światowej, w tym okresie długopisy były produkowane w Danii oraz z przedstawicielstwami za granicą. Po sukcesie Meisterstück, firma Montblanc opracowała inne ekscytujące nowe serie piór z większą liczbą wzorów. Począwszy od linii „60 Line” z 1955 roku, aż po obecne nowe edycje, Montblanc pozostaje liderem wzornictwa i technologii w świecie piśmiennictwa. Meisterstück nadal rósł w siłę dzięki Meisterstück 149 osobiście używanym przez prezydenta Kennedy’ego.

Lata osiemdziesiąte rozkwitły dla Montblanc, przypieczętowując inicjatywy sponsorskie w dziedzinie sztuki i kultury, od literatury po balet i muzykę. Firma Montblanc wprowadziła metalową wersję piór Meistertück i wykreowała hasło marki: „Montblanc – Sztuka pisania”.

Montblanc rozszerzyło swoje imperium na rynek azjatycki w 1990 roku, co było początkiem otwierania samodzielnych butików Montblanc ale także w Paryżu i Londynie. Obecnie liczy ono ponad 350 butików w ponad 70 krajach.

Montblanc - Jubiler Pluciński zdjęcie nr 6
Montblanc - Jubiler Pluciński zdjęcie nr 7

Zaledwie dwa lata później Montblanc ustanowił nagrodę Montblanc de la Culture Arts Patronage Award, która uhonorowała znakomitych mecenasów sztuki. Pierwsze pióro Patron of Art Limited Edition zostało nazwane na cześć Lorenzo di Medici, a pióro Limited Editions Edition zostało nazwane na cześć Ernesta Hemingwaya. W 1994 roku Meisterstück Solitaire Royal stał się najdroższym wiecznym piórem na świecie, co nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę 4810 diamentów, każdy ręcznie osadzony.

W 2000 roku wypuszczono linię Boheme – pierwszą dużą kolekcję długopisów od czasu Meisterstück. W 2003 roku Montblanc zainteresował młodszych klientów kolekcją piór StarWalker.

Angażując się w filantropię, Montblanc nawiązał współpracę z UNICEF w 2004 roku, aby promować znaczenie słowa pisanego. 149 celebrytów pracowało nad kampanią, a długopisy z wygrawerowanymi podpisami celebrytów zostały sprzedane na aukcji. Cały dochód został przekazany UNICEF.

W 2006 roku obchodzono 100-lecie Montblanc, i zaprezentowano ekskluzywne edycje jubileuszowe. Wśród nich znalazł się Diament Montblanc, produkt ośmiu lat badań i rozwoju!

Historia zegarków Montblanc

Montblanc specjalizuje się nie tylko w przyborach do pisania i wyrobach skórzanych. W 1996 roku marka rozszerzyła się na krajobraz biżuterii męskiej, a w 1997 roku założyła Montblanc Montre SA w Le Locle, szwajcarskim mieście znanym z powiązania z przemysłem zegarmistrzowskim. W 2000 roku rynek zegarków nadal kwitł dzięki wprowadzeniu iu kolekcji zegarków sportowych Meisterstück. Rok 2010 był kolejnym wielkim rokiem dla zegarmistrzowskiego przedsięwzięcia Montblanc, dzięki stworzeniu Metamorphosis, który przekształca się z jednej tarczy zegarka w drugą dzięki nowym i innowacyjnym mechanizmom obejmującym 50 pojedynczych komponentów.

Kto jest właścicielem Montblanc?

Pierwotnie założona przez bankiera i inżyniera wspomnianego w historii Montblanc, zanim została przejęta przez Wilhelma Dziambora, Christiana Lausena i Clausa Johannesa Vossa, Montblanc została w 1977 roku przejęta przez Alfred Dunhill Ltd i od dziś stanowi część Richemont i jest własnością rodziny Rupertów z RPA.

Produkt został dodany do koszyka: